"אנחנו השופר היחיד של השכבות החלשות בישראל"

גואטה ציין: "אני מסיים את המושב הזה בתחושת כבוד וסיפוק להיות נאמן לשולחיי ולמועצת חכמי התורה ולהיות חלק מהתנועה היקרה תנועת ש"ס המעטירה שהיא השופר היחיד של השכבות החלשות בישראל
איתי גדסי 2 Comment on "אנחנו השופר היחיד של השכבות החלשות בישראל"

שר הבריאות ליצמן מספר על הישגיו במשרד הבריאות • משולם נהרי מתמסר לנוער המנותק ולחינוך היהודי בתפוצות, ואילו יגאל גואטה עובד למען החלשים וגם מחמיא לחברים • איתי גדסי והנציגים בכנסת מסכמים מושב

גואטה ציין: "אני מסיים את המושב הזה בתחושת כבוד וסיפוק להיות נאמן לשולחיי ולמועצת חכמי התורה ולהיות חלק מהתנועה היקרה תנועת ש"ס המעטירה שהיא השופר היחיד של השכבות החלשות בישראל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברי הכנסת החרדים פועלים שעות נוספות למען הציבור. עם סיום מושב הקיץ והיציאה לפגרה יצאנו לסכם עם חברי הכנסת החרדיים את מושב הקיץ האחרון בכנסת, לקראת מושב החורף שצפוי להיות חם וסוער.

ראשון לדוברים הוא שר הבריאות יעקב ליצמן שממונה באוזני אתר קול חי את ההישגים מרכזיים ליהדות התורה ולמערכת הבריאות במושב היוצא של הכנסת:

מונים את ההישגים • "היו לנו הרבה ניסים במושב הזה"


החזרת תקציב הישיבות לקדמותו, העברת חוק המקוואות, תיקון תקציב למוסדות המוכש"ר, תוספת תקציב בחינוך החרדי, ביטול חוק הגיוס, תוספת תקציב לקייטנות הקייץ, ביטול חוק הליב"ה ומניעת מתווה הכותל הרפורמי.

ואלו ההישגים המרכזיים למערכת הבריאות: ביצוע הרפורמה בבריאות הנפש, מהפיכה ב -MRI, רפורמת הקנאביס, מהפיכת המזון הבריא, הכפלת סל התרופות, הוזלת מחירי מזון וחניה בבתי חולים, קידום רפורמת הסיעוד, ו…בתקווה לסיים את פרויקט ביטוח האברכים עליו אני עמל".

הטיפול בנוער העתיד

סגן שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל משולם נהרי, אימץ לחיקו נושא חשוב אשר קרוב לליבו, בו הוא מטפל באופן אישי, מעבר לטיפול השוטף בהצעות החוק, שאילתות והצעות לסדר של משרד הפנים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל ועמידה לימינו של יו"ר התנועה, אריה דרעי, בכל דבר ועניין. סגן השר נהרי, מקדם ומעצים את הפרויקטים השונים, אותם הוא מלווה שנים ארוכות.

מאז היכנסו לתפקיד לפני כחצי שנה המשיך סגן השר לעמוד בקשר יומיומי עם הנציגים בשלושים ואחת רשויות לצורך ליווי, מעקב ובקרה אחר פעילות המודלים הטיפוליים הקיימים שהותאמו לנוער חרדי נושר (נוח"ם) ומתן עזרה וסיוע לנציגים, בהקמה ופיתוח מודלים נוספים.

כששואלים את סגן השר נהרי על הפרויקטים הללו, הוא מחייך ואומר כי "ב"ה, הפרויקטים הקיימים, פועלים ומתקדמים בצורה מהירה ואנו ממשיכים ללוות את נציגי השטח והגורמים המקצועיים בבחירת מודלים נוספים באופן שיתאימו לצרכים של כל רשות ורשות".

סגן השר נהרי מציין כי "לאחרונה, בישרנו לרשויות כי לרשימת המודלים הקיימים התווסף מודל חדש של ניידות עלם לאיתור ומניעת נשירה במגזר החרדי. בין יתר המודלים שנבחרו עד כה ניתן למצוא את הבתים החמים לנערים ונערות, תכנית איתור ומניעה, ניידות עלם, מרכז יום תומך רב תחומי (מית"ר) ומרכז הורים למתבגרים. ואני שמח ומודה על שיתוף הפעולה עם הגורמים המקצועיים במשרד הרווחה, ועם נציגי השטח ברשויות השונות.

אחד המאבקים האחרונים של סגן השר נהרי, היה בנושא הישיבות המקצועיות החרדיות, כפי שדיווחנו כאן בקול חי אחר ההתפתחויות. סגן השר נהרי מסכם את הפעילות הנמרצת בנושא: "פעלנו, בשיתוף עם משרד הרווחה ומשרד הכלכלה, להעברת האחריות הטיפולית על מסגרות אלו ממשרד הכלכלה למשרד הרווחה ולהגדלת התקציב באופן משמעותי לצורך העלאת רמת הטיפול והסיוע המקצועי לנערים. ובסייעתא דשמיא, הצלחנו למנוע את סגירתן של הישיבות המקצועיות והמסגרות הפנימייתיות הללו.

נהרי לא עוסק רק בענייני הנוער הנושר ויישום חוק נהרי. בעקבות פנייתם של נציגי מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי בנוגע לבעיות הקיומיות הנובעות מחסר תקציבי, פנה סגן השר נהרי לח"כ יעקב מרגי בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדת החינוך והתרבות בנושא.

בדיון שהתקיים, בשבוע שעבר בוועדת החינוך, דרש סגן השר מנציגי משרד החינוך לבטל את התקנות שתיקן שר החינוך לשעבר, שי פירון שפגעו בגובה התקציב של המוסדות ולהחזיר את התקנות הקודמות שתוקנו ב-2008 כפי שמתחייב מההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לש"ס שמשמעותן תקצוב גבוה יותר ולדברי סגן השר: "מנהלי המוסדות לא יאלצו לחזר על הפתחים מידי שנה בניסיון ללקט אחר פירורי תקציב."

בנוסף לכך ממשיך סגן השר ללוות את פרויקט חפציבה המאפשר מתן חינוך יהודי בתפוצות. פרויקט אותו מלווה סגן השר כבר שנים רבות.

פגרה אמרנו? ובכן, גם לתלמידים מגיעה חופשה. בלשכתו של סגן השר נהרי מבשרים לנו כי הושלמה הערכות לקראת שנת הלימודים הקרובה לתוכנית הטיולים של כלל הישיבות לנוער נושר במסגרתה עתידית לצאת כ-2,300 נערים למשך מספר ימים לטיולים חווייתיים התורמים לעיצוב אישיותם ולהענקת עידוד ותמריץ ומאפשרים לנערים לאגור כוח להמשך לימודיהם.

מנהרי עברנו לח"כ יגאל גואטה שסיכם ואמר: עם סיום מושב הקיץ של הכנסת אני שמח שמאחורינו המון פניות ציבור שטופלו, ואלו שעדיין לא נפתרו – אנו עדיין משתדלים למצוא פתרון ולתת מענה תמיד, למען האזרח בכלל ולמען החלשים בפרט.

אני חושב שיש עוד יעדים רבים שאנחנו צריכים להשיג כמו גם ציבור ענק שאנו מחויבים לפעול למענו, כשתמיד מה שעומד לנגד עיני שמה שאנו עושים הוא המעט שבמעט ועוד נכונה לנו דרך ארוכה לתקן עוולות שנוצרו פה משך רבות בשנים יחד עם זאת אני שמח על חוקים ודיונים שהייתה לי הזכות להיות שותף להם ובמקרים מסוימים אף להוביל אותם כשהסמל המרכזי שלהם הוא צדק חלוקתי ושיוון חברתי.

"מתנה טובה לי בבית גנזי שבת שמה": העברנו בקריאה ראשונה את חוק השבת האוסר על בעלי מתחמי עסקים להתנות בחוזה פתיחת עסק או מתן שירות בשבת, דבר שעד היום גרם לפגיעה בתא המשפחתי מעבר לפגיעה בכבוד השבת.

"סיוע למוחלשים: אישרנו בוועדה כהכנה לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק ההתחדשות עירונית. התעקשתי על סעיפים חשובים והכרחיים לאותה אוכלוסייה מוחלשת שמפנה את מקום מגוריה. התעקשתי על קרן שתוקם עבורם שתתן ליווי וסיוע לכל ההוצאות הנדרשות החל מתשלומי ועד בית שגדלים בפערים עצומים, כמו כן תשלומי ארנונה ושמירה על מבני דת. ובנוסף הכנסנו גם הצהרת היו"ר המחייבת לכלול גם את השמירה על הנכים שיקבלו את הסיוע מאותה קרן שתוקם, וכאן המקום להודות ליו"ר הועדה ח"כ אלי כהן, וליו"ר הקואליציה דוד ביטן וחברי הוועדה מהקואליציה על הסיוע הצמוד בעמידה האיתנה והשעות הרבות שהקדישו למציאת פתרונות למען ציבור המוחלשים. כמו כן ברצוני להודות לחברי הכנסת היקרים מהאופוזיציה פרופ' יוסי יונה, אורלי לוי, חיים ילין, תמר זנדברג, יוסף ג'בארין ויעל כהן פארן ששיתפו פעולה עקב בצד אגודל במשך ימים רבים במאבק הצודק למען השכבות החלשות.

ח"כ גואטה סיכם ופירט את העבודה בימי הפגרה: "היד עוד נטויה, ולפנינו משימות רבות, כולי תפילה ותקווה שתשרה ברכה במעשה ידינו ובעבודתנו. לקראת היציאה לפגרה, בהוראת יו"ר התנועה אריה דרעי, ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך ואני נערכים לסיורים ברשויות המקומיות ברחבי הארץ, בכדי לעמוד מקרוב אחר הבעיות וצרכי השטח על מנת להביא לפתרונות ככל האפשר.

גואטה ציין: "אני מסיים את המושב הזה בתחושת כבוד וסיפוק להיות נאמן לשולחיי ולמועצת חכמי התורה ולהיות חלק מהתנועה היקרה תנועת ש"ס המעטירה שהיא השופר היחיד של השכבות החלשות בישראל.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אמת , ה' יצליח דרככם